Daulat Tuanku

Daulat Tuanku
"KESEDARAN"

Aug 15, 2010

Kogres Cina tuntut ekuiti bumiputera dikurangkan
Ogos 14, 10 7:12pm

Kongres Ekonomi Cina Malaysia hari ini menuntut ekuiti bumiputera sebanyak 30 peratus dalam semua sektor ekonomi dikurangkan secara berperingkat.

Kongres itu juga mahu kerajaan mengamalkan sistem tender terbuka dalam penawaran kontrak kerajaan agar persaingan adil dan tidak berat sebelah dalam bidang perniagaan tempatan dapat dicapai.

Tuntutan itu itu adalah antara 12 deklarasi yang terkandung dan diluluskan dalam kongres ekonomi itu yang dirasmikan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak.




BANGSA MELAYU MENOLAK

Apa lagi yang mereka mau? berapa banyak kah lagi yang mau di ambil oleh mereka? adakah ekonomi mereka terjejas selama ini?
Kami Bangsa Melayu mendesak kerajaan jangan sesekali sentuh hak-hak kami seperti mana yang di minta oleh mereka. Kami tidak mau lagi bertolak ansur dengan mereka. Adakah undi mereka boleh kita dapati, apabila PRU 13 ini? Kami percaya untuk mendapat undi bangsa mereka hanya mimpi semata-mata. Yang kami hairan, adakah dengan system sekarang ini mereka tidak dapat keuntungan? , Kami menyeru dengan keras nya pada Datuk Seri Najib Tun Razak supaya jangan lagi menyentuh hak-hak masa depan anak-anak kami, Kami Bangsa Melayu tidak boleh menerima apa juga yang di minta di dalam kongress mereke, demi mempertahan kan hak-hak masa depan anak-anak kami yang kian hari kian pupus demi nak mendapatkan undi mereka semata mata.


No comments:

Post a Comment