Daulat Tuanku

Daulat Tuanku
"KESEDARAN"

Oct 1, 2010

Pertahan Melayu, Perkasa tidak berganjak



KUALA LUMPUR 29 Sept. – Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) tidak akan berganjak daripada matlamatnya iaitu untuk mempertahankan negara dan hak orang Melayu berasaskan Perlembagaan.

Presidennya, Datuk Ibrahim Ali berkata, apa juga cabaran mahupun serangan daripada pihak-pihak tertentu, Perkasa tidak akan gentar sebaliknya sentiasa bersedia untuk menghadapinya.

“Siapa sahaja yang menyerang kita, penulis blog, pemimpin parti politik, pemimpin kerajaan yang mendakwa Perkasa ekstremis dan sebagainya, kita tidak berganjak dan bersedia menghadapi sebarang tentangan.

“Apa yang diperjuangkan Perkasa tidak bertentangan daripada asas Perlembagaan Persekutuan. Oleh sebab itu, kita tidak akan takut dan tetap dengan perjuangan untuk mempertahankan Melayu,” katanya.

Beliau berkata demikian pada sidang akhbar selepas mesyuarat pertubuhan itu di Pejabat Media Perkasa Sdn. Bhd. (Suara Perkasa) di sini, hari ini.

Ibrahim juga menegaskan, pertubuhan itu bukan alat UMNO seperti yang didakwa sesetengah pihak.

“Perkasa menyokong 1Malaysia kerana ia tidak bertentangan dengan Perlembagaan Persekutuan. Tetapi itu bukan bermakna Perkasa adalah alat UMNO.

“Perkasa tidak pernah berjumpa dengan pemimpin UMNO, sebaliknya berjumpa dengan pemimpin kerajaan untuk menyuarakan pandangan. Ini disalah anggap oleh pihak tertentu lalu mendakwa Perkasa alat UMNO,” katanya.

Dalam pada itu, Ibrahim turut berterima kasih kepada pihak yang menuduh, mengecam dan menghentam Perkasa kerana tindakan mereka itu telah membantu mempopularkan lagi pertubuhan itu.

“Perkasa sebagai sebuah pertubuhan bukan kerajaan (NGO) hanya memerlukan sokongan ahlinya dan rakyat dalam mempertahankan perjuangan kami,” katanya.

No comments:

Post a Comment